Toimitusehdot

Päivitetty 13.3.2022. Tilaaminen verkkokaupasta edellyttää näiden toimitusehtojen hyväksymistä.

Tilausten toimituskulut ovat paketille normaalisti 5,90 € (sis. alv 24 %) ja kirjeille 3,50 € (sis. alv 24 %). Yli 69 € tilauksille sekä toimipisteestä noudettaville tilauksille toimitus annetaan kaupan päälle. Toimituskulut voivat vaihdella kampanjoiden tai alennuskoodien mukaan. Lopullinen toimituskulu ilmoitetaan 4organic.fi-verkkokaupan kassalla ennen maksua.

- Jos toimitustavaksi on valittu ilmainen pakettitoimitus (hinta 0 euroa kassalla) ja tilauksen sisältö mahtuu kirjeen maksimimittoihin, 4Organic Store voi lähettää tilauksen myös kirjelähetyksenä paketin sijaan. Tällöin tilaus jaellaan suoraan kotiisi. Kirjetoimituksessa ei ole kuitenkaan seurantaa mukana.

TOIMITUKSET JA TOIMITUSAIKA
4organic.fi verkkokauppa toimittaa tilauksia toistaiseksi ainoastaan Suomeen. Lähetämme tilaamasi tuotteet postitse mahdollisimman pian. Toimitusaikamme on normaalisti 1 -3 arkipäivää tilauksesta.

TOIMITUSTAVAT JA TOIMITUSKULUT
Toimituskulut riippuvat paketin koosta ja painosta. Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1 - 3 arkipäivän sisällä tilauksesta. Joskus tilausten käsittely saattaa kuitenkin ruuhkautua ja toimitusajat voivat hiukan venyä.

Toimituksesta perittävä maksu muodostuu tilauksen käsittely-, pakkaus- ja postituskuluista.

Pakettina lähteviin tilauksiin saat toimitusvahvistuksen mukana lähetystunnuksen, jolla voit seurata lähestystäsi.

Kirjeitse lähteviin tilauksiin ei tule lähetystunnusta.

Postin kotiinkuljetus: Kuljetusliike ottaa sinuun yhteyttä toimitusajan sopimiseksi, tyypillisesti lähetystä seuraavana arkipäivänä.

Nouto lähimmästä postitoimipisteestä - 5,90 €: Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Postilta ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot. Pakettia säilytetään postissa 7 vuorokautta. Matkahuollon Lähellä-paketti toimii vastaavalla tavalla Matkahuollon toimipisteeseen tulevilla paketeilla.

Postin pakettiautomaatti, 5,90 €: Hae pakettisi haluamastasi postin toimipisteestä. Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä Postilta ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajan tasalla olevat yhteystiedot. Pakettia säilytetään automaatissa maksimissaan 7 vuorokautta. 

Kirjelähetys, 3,50 €: Pienet tuotteet voidaan lähettää myös kirjeitse, jolloin lähetys jaetaan omaan postilaatikkoosi. Pienet tuotteet voit myös valita toimitettavaksi pakettina.

Kirjeitse voimme toimittaa mm: korut, huulipunat, ripsivärit, meikkikynät, luomivärit ja puuterit.

Nouto toimipisteestä, 0 €: Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja 4Organic Storen / Luomukaistan toimipisteestä: Liimamäentie 1, Karkkila. 

Huomioithan, että tilaus on noudettavissa vasta, kun olet saanut tekstiviestillä vahvistuksen siitä, että tilaus on kerätty ja noudettavissa. Tämä on siis eri myöhemmin lähetettävä viesti kuin heti tilauksen jälkeen automaattisesti lähetetty tilausvahvistus. Noutoaika sovitaan vielä yhdessä erikseen.


HUOM! Toimituskuluja ei palauteta osapalautuksen yhteydessä. Jos osa tilauksesta palautetaan, niin että palautuksen jälkeen tilauksen summa jää alle 69 € tai alle tilaushetkellä voimassa olleen postikuluttomuusrajan, postikulut vähennetään palautettavasta summasta. Koko tilauksen palautuessa takaisin, myös postikulut palautetaan ostajalle.

MAKSAMINEN JA MAKSUTAVAT
Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa ulkopuolinen maksujenvälittäjä (mm. Stripe ja Paytrail). Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu suoritetuksi vasta, kun olemme tarkastaneet tilauksesi. Sähköpostiisi lähetetään onnistuneesta tilauksesta vahvistusviesti.

Maksutapahtuman tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi.

Maksukortit (Visa, Mastercard, Amex sekä Apple Pay
Maksupalvelun toteuttaa Stripe (stripe.com). Kortin tiliotteessa näkyy maksun saajana 4Organic Store tai Luomukaista.

Verkkopankkimaksut, Mobile Pay, maksukortit ja Walley-lasku (ex Collector)
Verkkopankki- sekä maksukorttimaksamiseen liittyvän maksupalvelun toteuttaa Paytrail Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy saattaa näkyä maksun saajana tiliotteella.

VAIHTO- JA PALAUTUSEHDOT
Palautustilanteissa ole aina ensin yhteydessä 4Organic Storen asiakaspalveluun osoitteessa info@4organic.fi, niin saat tarkat palautusohjeet.

4organic.fi -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla ei ole vaihto-oikeutta.
Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus. Palautus on maksuton. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta postin kautta tai tuoda 4Organic Storen (Tmi Luomukaista) toimipisteeseen.

Emme valitettavasti voi vastaanottaa palautuksia yli 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun asiakas on lunastanut tilauksensa. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan ensisijaisesti samalla maksuvälineelle mistä tilaus on maksettu.
Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisin lähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella.

HUOM! Toimituskuluja ei palauteta osapalautuksen yhteydessä. Jos osa tilauksesta palautetaan, niin että palautuksen jälkeen tilauksen summa jää alle 69 € tai alle tilaushetkellä voimassa olleen veloituksettoman toimituksen rajan, postikulut vähennetään palautettavasta summasta. Koko tilauksen palautuessa takaisin, myös toimituskulut palautetaan ostajalle.

Yhteystiedot:
info@4organic.fi

VIRHEELLINEN TUOTE JA ONGELMATILANTEET
Ilmoita virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta 4Organic Store -asiakaspalveluun, info@4organic.fi. Virheilmoituksen saatuamme neuvottelemme asiakkaan kanssa sopivasta ratkaisusta.

Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta: mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme: info@4organic.fi.

TILAUKSEN NOUTAMATTA JÄTTÄMINEN
Postin automaatista tai toimipaikasta palautuvasta, asiakkaan noutamatta jättämästä lähetyksestä vähennämme tilauksen toimituskuluja vastaavan summan ennen maksun palautusta. Asiakkaan kanssa voidaan sopia erikseen myös uudesta toimituksesta, jonka kustannuksista vastaa asiakas.

TUOTEVASTUU JA VAHINGONKORVAUKSET
Pyrimme aina myymään virheettömiä tuotteita, mutta joskus voi tilaukseen sattua virheellinen tuote. Kannamme yhdessä tavarantoimittajiemme kanssa lain mukaisen vastuun virheistä ja tuotteen aiheuttamista vahingoista. Virhetapauksissa pyrimme aina ensin ratkaisemaan ongelmat yhdessä asiakkaan kanssa.

TOIMITUSEHTOJEN MUUTTAMINEN
Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

ASIAKASPALVELU:
4Organic Store / Tmi Luomukaista
info@4organic.fi
Puh. 050 3622655